woensdag 4 april 2012

Mijn hout is binnen!

Een uniek stuk hout, althans, over het algemeen niet al te makkelijk aan te komen.

Honduras mahonie, wegens de specifieke dichtheid van het hout een ideaal geluid voor een electrische gitaar. Dit afgetopt met een stuk maple (esdoorn). Er is maple beschikbaar met het bekende tigerstripe-motief, flamed maple, quilted maple, allemaal zeldzaam en dus pokkeduur hout. Ik heb ervoor gekozen om voor een normaak stuk maple te gaan. Heeft de zelfde klankeigenschappen als de dure maple, maaer is minder mooi. Gelukkig zal de "mooiheid" van mijn assassinscreedguitar niet echt blijken uit de maple, maar meer vanuit het logo dat ik er op ga maken. Uniek word de gitaar sowieso wel.

Ik heb het ook al laten afvlakken in stukken van 30 mm (mahonie) en 20 mm (esdoorn) . Nu nog de goede lijm vinden, en klemmen met die handel!

Special thanks to:

- Rubens guitarworks voor het hout en de tips (en de neck die hij voor me gaat maken)
- Houtschaverij (ben de naam kwijt) industrieweg sittard
- Ons moeder voor de grote lijmklemmen
- Mijn schoonvader voor de kleine klemmen

Ik zal later foto's van mijn hout op het blog plaatsen, samen met de foto's van het verlijmen... Ben benieuwd :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten